diumenge, 2 de desembre del 2007

Espifiades a «Gladiator»

Al bon amic Jordi Cortadella.

Va ser del tot casual. Acabava de mirar el correu a Hotmail... i em trobo amb un anunci ben provocador: Gladiator: ¿y esa bombona? Sí, ja ho veieu, fins i tot a la pàgina de Msn hi fan safareig. Pel que veig, són tres les escenes que han escollit: a més d'aquesta primera que esmentava, n'hi ha una altra del tot anacrònica i, en tercer lloc, un error de muntatge.

Però després ha vingut la meva sorpresa. He consultat l'oracle Google. Li pregunto per Gladiator mistakes i m'ofereix 290.000 webs... La cosa és per a fer tremolar! Però després li ho he demanat amb la fórmula Gladiator errores: i la xifra augmenta escandalosament, són 853.000 ítems! Un es demana què passa amb els crítics anglosaxons... No sé què pensar, de veritat. Més encara: Google em dóna 17.600 ítems per a Gladiator erreurs, 11.300 per a la pregunta Gladiator errori, i el tema remunta a 162.000 ítems amb l'alemany Gladiator Fehler.

Aquí acabo, només de passada. A mi em va molt bé consultar, en un primer moment, el web Educahistoria. El seu judici i comentaris de Gladiator són assenyats i útils, també pel que toca a les espifiades. En una altra ocasió ja vindran altres consideracions.