dijous, 26 de juliol del 2007

La meva enhorabona dues vegades

1. La primera felicitació és per al Sebastià Giralt, que la setmana passada va guanyar una plaça com a professor lector de Filologia Llatina a la Universitat Autònoma de Barcelona. No passa desapercebuda la seva capacitat de treball seriós i ben fet, en força més àmbits que en el web Laberint. Per mi és un exemple de constància i de savoir faire. Sebastià: ànims i endavant en aquesta nova etapa! (T'esperem a l'AIUMA el setembre, no ho oblidis.)

2. La segona és per al grup de teatre Balbo. Enguany participen en el Festival "gran" de teatre clàssic de Mèrida: ho he llegit avui mateix! És un grup de teatre molt sacrificat, molt autoexigent, d'una gran categoria professional i molt proper al públic. Com a coordinador del Centre per a la Representació i Estudi del Teatre Antic, (Fundació CRETA), vaig treballar amb ells costat per costat --anàvem a dormir a les tres de la matinada-- preparant durant dos anys les representacions d'Antígona, Troianes, Aululària i Persa al Novetats de Barcelona primer i, Antígona i Miles gloriosus al Grec i a l'Escorxador de Lleida. I vull recordar expressament que per a poder actuar a l'Escorxador vam comptar amb l'ajut --que sempre agrairé de tot cor-- de l'antic regidor d'Educació de Lleida, Ramon Camats, que ha deixar el llistó molt alt a l'IME. Balbo també van actuar al festival d'estiu a Guissona tres cops: hi representaren Aululària, Mostel·lària i Miles. Aquí van impartir dos cursos de teatre destinats al professorat (que vaig tenir la sort també de coordinar).

El que ve ara pot anar en lletra petita. Aquesta segona notícia em dóna una seguretat i una pau "especials": d'una banda perquè a l'IES Matadepera la directiva i els "seus" mai no van voler saber res del Teatre clàssic. Més: aquells que s'han dedicat a tirar pedres contra aquesta activitat (alguns no són ni tan sols professors de l'IES) tenen el vist-i-plau incondicional de la directora, que els reclama any rere any per a donar-los totes les coordinacions hagudes i per haver (d'aquelles que redueixen hores de classe, sabeu? reduccions que tenen cura especial a acumular escrupolosament), a la vegada que totes les facultats per a ensorrar el Grec a l'IES. Vaja per on! Ara resulta que aquesta activitat comença a donar fruits... uns fruits que m'agradaria moltíssim que collissin també molts altres grups juvenils de teatre clàssic. Clar que, el silenci (el boicot, l'engany) sempre ha estat una tònica en algunes dependències d'aquella casa.

2 comentaris:

sgiralt ha dit...

Moltes gràcies per la felicitació, especialment valuosa tenint en compte les circumstàncies. Ara, no crec que et quedis enrere en constància i savoir faire.

Em sumo a l'enhorabona a la fantàstica feina de Balbo, que vaig veure en escena i amb qui vaig fer el curs a Guissona.

Anònim ha dit...

Hola, bon dia.
Sí que em vaig quedar enrere, per cinc dècimes.
Aviam si promoveu el teatre clàssic també a la UAB...