Em semblava que, tret d'aquesta explicació consolatòria de Sèneca, poques respostes hi ha a la notícia (apareguda en forma de carta a El Periódico) que un sofert estudiant ha donat a conèixer: si hi havia pocs alumnes per al màster de professor en llengües clàssiques no hi ha alumnes, no hi ha màster. És a dir, «pocs» i «cap» ve a ser el mateix. En altres paraules: no hi ha criteris pedagògics quan s'imposa la llei del mercat. Són els verals de l'Educació (ui, en majúscula i tot!) emmirallada —diuen— en el model finès, que fa tot el contrari. Serà una manera d'evitar un previsible holocaust de professors de llengües clàssiques? De moment van guanyant temps, han fugit d'estudi i la primera promoció ha quedat decapitada. Comencem bé.
dissabte, 28 de novembre del 2009
Temps i fets consumats
Eliminar la necessitat —i també el desig, i el goig i tot temor... però viure el temps que ens queda. Heus aquí la clau d'una vida feliç, aprenem-ne. «Creu-me, car Lucili... persuadeix-te que és tal com t'ho descric: hi ha hores que ens són arrabassades, d'altres que ens són sostretes, unes altres s'escorren elles soles. La pèrdua més vergonyosa és, però, la que prové de la negligència. I si bé t'hi fixes, la major part de la vida s'escola fent mal, una gran part no fent res, i tota la vida fent una altra cosa» (Ad Luc. I, 1).
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
5 comentaris:
Dilluns vinent s'inauguren les classes dels màsters de secundària a la Universitat de València. Tot i el nombre molt reduït d'alumnes d'algunes especialitats -singularment llengües clàssiques, però també francès, p.e.- no se n'ha anul.lat cap.
Estimat Ramon:
Ja tens raó. Si no fan el master no poden exercir, i si no exerceixen no hi ha assignatura.
Per fer aquest simple silogisme cal haver fet filosofia, assignatura que també està com les clàssiques.
Oh tempora oh mores!
No sé on arribarem
Gemma
Gràcies pels comentaris però la llàstima és que no sembla que el problema hagi tingut el ressò que reclama.
Amb un president de la Generalitat que quan anava a l'Institut no va ser capaç d'aprendre ni la primera declinació llatina, i un reputat pedagog espanyolista i d'esquerres com a conseller d'Educació, és lògic i natural que es procedeixi a enterrar les llengües mortes. No fer-ho constituiria un crim de lesa humanitat
Arnau, pel que dius, cada dia som més lluny del tracte equànime que a dreta llei ens correspon. El mal que se'n derivi com es podrà rescabalar?
Publica un comentari a l'entrada