dilluns, 7 de març del 2016

Moodle: dues possibilitats

1. Anys enrere vaig obrir un compte a 000webhost.com. Es tracta d'un servei d'allotjament gratuït que permet instal·lar també la plataforma moodle. Però només la versió antiga, la versió 1.7.7. Si hi instal·làvem versions més noves el web no funciona. La versió 1.7.7 és una versió prou completa, però cal reconèixer que no permet a l'administrador moure's amb tanta comoditat com les versions més modernes. El fet és que 000webhost.com donen un servei que no desdiu de la qualitat, per bé que és un servei gratuït i per això, des de fa sis anys, hi tinc allotjada Aula clàssica, per tal de facilitar materials i documents, de manera pautada, als alumnes.

Per a instl·lar el moodle dins la carpeta "public_html" em vaig servir d'aquestes instruccions disponibles en un fòrum, que em van ser molt útils, i també ho va ser, seguint al peu de la lletra, aquesta altra informació. Com que tinc la pàgina allotjada a 000webhost.com i no a byethost.com, només vaig haver de canviar la carpeta "descàrregues" per "moodledata". La resta és tot igual. L'accés al panell de control és dins la base de dades msyql dins la carpeta "moodledata".

2. Des de fa un temps, però, he vist que moodlecloud.com ofereix uns serveis gratis molt atractius. Es tracta de tenir allotjats cursos que fan servir l'última versió de moodle, la versió 3.02. Automàticament ells mateixos actualitzen la versió més nova. No vaig voler perdre l'oportunitat de provar-ho i hi vaig obrir la meva pàgina, Aula. Per a fer-ho t'envien un codi al telf. mòbil que és vàlid per a allotjar cursos amb un màxim de 50 alumnes i 200 Mb d'espai. La resta de condicions i instruccions es poden seguir en aquest enllaç o en aquest altre (vídeo). Us desitjo molta sort!