dijous, 20 de maig del 2021

Novament Plaute: ara dos escalus es saluden (Asinària)

LÍBAN: Salut!, t'ho dic amb tota la força de la meva meu... al menys fins allà on les meves forces arriben.

LEÒNIDAS: Entrenament del fuet, salut!

LÍBAN: Com estàs, carn de presó?

LEÒNIDAS: Hola, conreador de cadenes!

LÍBAN: Hola, delícia de les garrotades!

LEÒNIDAS: Quant creus que peses sense roba? 

LÍBAN: Per Pòl·lux, que no tinc ni idea.

LEÒNIDAS: Ja ho sabia jo que no ho sabries, però, per Pòl·lux, jo sí que sé el que peses en canal: lligat i despullat, peses trenta-cinc quilos, penjat pels peus.

LÍBAN: Com ho pots saber?

LEÒNIDAS: T'ho diré, com i per què. Quan et van lligar als peus un plom de trenta-cinc quilos, i tenies les mans emmanillades a la biga –eh, lladregot– ni baixaves ni pujaves!

LÍBAN: Nen! Vés amb compte!

LEÒNIDAS: És l’herència que nostramo Esclavatge ens ha deixat com a testament.

[Trad. Antoni Cobos Fajardo]